Min egen lilla Julkalender: Dag 1 (:

 

1. Berätta om dig själv
 
    Oj, det var en väldigt svår sak. Jag upplever väldigt ofta att jag är olika människor innuti samma människa, fast styrd av samma personlighet. Beroende på vilket humör jag är på och vilka situationer jag är i. 
 
     Jag är egentligen en väldigt blyg person. Vill i situationer där jag inte känner mig bekväm helst bara vara
i bakgrunden. Inte vara sedd men ändå vara med. Men då jag är i situationer som känns bekanta är jag totalt motsatsen. Högljud, uppmärksamhets krävande, deltar i allt och har en åsikt i allt (som jag ofta högljutt yttrar (a))
 
     Jag har en del smeknamn, och jag har inte hittat på själv xP
 
 
     Tejp - Det började då jag var på en UNF kurs och sprang omkring med tejprullar och tejpade ihop folk/mig själv. Då började några få personer kalla mig Tejp. Sedan dess har jag alltid på läger/konvent/eller "Träffar" haft med mig minst en tejprulle och spridit mitt ryckte. Jag är ganska duktig påå att tejpa dessutom ^^
 
     Melvin - Fick jag på Sävcon 2011 (rollspels konvent). Jag var i rollspels lag med bara killar och umgicks med bara killar. Så då tyckte dom att jag måste ju ha ett killnamn och då ansåg dom att Melvin passade mig. Så sen dess har jag i Rollspels sammanhang kallats Melvin
 
     Nisse - Kallades jag av mina närmaste vänner. Det var för att det tidigare fanns 2 personer med mitt förnamn i mitt gäng och då var dom tvungna hitta på något att kalla mig. Och då började dom kalla mig Nisse, för att jag ser ut som en tomtenisse xP 
 
     Psykbob - Det är mitt alias då jag spelar online spel. Det är det enda av mina smeknamn som jag valt själv. En kompis kom på det men det var jag som valde att använda det. När jag spelar släpper jag oftast allt vad att vara snäll och att tänka på andra heter. Utan jag blir 100% instinkt och tänker bara på mig.
 
     Vilket leder till att många tycker jag är elak då jag spelar, men jag är inte så brydd. Att spela är lite som att gå i terapi för mig. Om jag har en dålig dag så spelar jag lite, och sedan har jag släppt det och kan fungera normalt bland folk efter det. 
 
Fyra olika versioner av samma person


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0