Min egen lilla Julkalender: Dag 2 (:

2. Berätta  om din hemstad
 
Då ska jag berätta om min hemstad Öjebyn (Gamla Piteå) utanför Piteå.
 
Inuti Öjebyns kyrka
     Jag har många blandade minnen i denna kyrka. Firade varje examen från klass 5-9 här, och det är glada minnen. Sedan jobbade jag här 3 sommrar i rad. Men samtidigt har jag spenderat många jobbiga stunder i denna kyrka. Många tårar som runnit. Jag insåg att jag var kristen sittandes i denna kyrka. Så den är väldigt speciell för mig (:
 
 
Kyrkbyn runt om kyrkan
 
     En bild på den fina kyrkbyn som omgiver kyrkan. När jag var liten sprang vi omkring mellan husen, och lekte tagen och kurragömma osv. Det är så smalt mellan husen och samtidigt så högt undertill så man kunde lätt krypa under. Nu går jag här igenom varje gång jag ska gå till våran IOGT-NTO lokal
 
Gotis, IOGT-NTO gården
 
     I det där huset spenderar jag varje måndag och tisdag kväll. I det här huset fick jag min UNF debut. Dom flesta Öjeby bor vet vad Gotis är och vet att dom som håller till där är ordentliga. Så av dom äldre så får man lite respekt. Sen så är det gode kände Kojbyggarlägret här oxå.
 
Storstrand brinner!
 
     Det är 5 år sedan ett av husen på Storstrands kursgård brann ner. Det är en av de mest spännande "överaskningsevent" som hänt i Öjebyn sedan jag flyttade hit d: Det är ju marknad 2 ggr per år, ett konfrimand läger och kojbyggar/kojrivarlägret. Men utöver det är Öjebyn egentligen ganska öde.
 
 
     Det ränkas som att jag bor på landet. Fast jag räknar det inte så. Jag bor inte i stan men jag bor inte på landet. Dock är jag på cykel avstånd från landet. Och det är riktigt nice (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0