Jag varken är eller vill inte vara en kille!

Idag då jag var på affären hade jag mina korta jeans shorts, blåadöskalle skor, Hammerfall tröja, pallestinasjal och mitt plommonstop. Jag stod och kollade på palt och bredvid mig är en liten kille och hans mamma. Jag ser hur han kollar på min medans han petar på sin mamma. Hör hur han viskar något i stil men "kollar vad den där tjejen har" Hon kollar på mig medans jag vänder mig mot dom för att gå då kollar hon på mig och säger "Jaa den där killen har en Hammerfall tröja"

Jag menar kom igen! Jaa, tröjan är stor så mina bröst är inte jätte tydliga men ändå.. Jag ser inte SÅ mkt ut som en kille. Och inte många killar har shorts som slutar lite över mitten på låren ^^ Jag har fått väldigt många sådana kommentarer på sista tiden och det var detta som fick glaset att rinna över...
 
Egentligen bryr jag mig inte. Jaa, jag har kort hår och går typ jämt i t-shirt och baggy byxor. Men det gör mig inte till mindre av en kvinna, Jag kan fortfarande dra på mig en klänning och högaklackar och gå runt, jag väljer bara att inte göra det. Men det är lite jobbigt att ständigt måsta bevisa det..
 

Önskar ibland att min kvinnlighet skulle duga som den är /:
 


Kommentarer
Anonym

Du är kvinnlig nog för mig :)

2013-07-24 @ 19:05:11
gurkfärsås

Vet hur det känns.när jag var yngre blev jag kallad för kille några gånger blev även misstagen för en yngre kompis lillebror. och när vi slutade nian så erkännde typ hela klassen för att de trott jag var en kille den första dagen i skolan.
saken är att man måste lära sig förstå att det inte är menat som förolämpningar. då blir det lätt att skratta åt det, speciellt hur skämmigt det blir för dem när de fattar att de trott fel :)

2013-07-25 @ 03:24:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0